Footsteps on the ceiling

Too many steps in a silly world

Comunicare 2.0 gonzo style

leave a comment »

Pai nu stiu exact ce ar putea sa presupuna a comunica 2.0 (asa cum am auzit de curand la un publicitar), dar astazi Microsoft Romania si Comunicatedepresa.ro au decis ca vor sa imi urmeze twitterul (orice ar insemna si asta).

De unde pana unde am cont de twitter? Pai cred ca de prin 2006 sau cam pe atunci cand am auzit pentru prima data de un fel de chestie care incepuse sa prinda la nu stiu ce tipi, cred ca am auzit pentru prima data la Eric Schonfeld, care se ocupa de blogul celor de Business 2.0 si se pregatea oarecum inconstient sa treaca la TechCrunch (scria din greu despre noi tehnologii si diverse afaceri online si socnet-uri, avea si niste „panel”-uri interesante cu noii „disruptori”).

Pac! M-am bagat si eu atunci repede de tot sa imi fac un cont, ca sa vad cu ce se mananca. Evident ca nu imi folosea la nimic, asa ca l-am abandonat repede. In continuare nu inteleg toata aceasta nebunie (de fapt nu o inteleg la diversi useri din .ro, dar aici este o alta poveste), asa ca nu am vazut sensul de a incerca sa comunici diverse chestii intr-o limita de 160 de caractere (?) ce iti amputeaza orice pofta de a zice acele lucruri ce iti trec prin cap si mai ales de a le zice cu pofta. Neputand suporta o asemenea injustitie, am renuntat rapid. Pentru ca este un moft si pentru ca nu este decat un hype, dar nu o evolutie.

Mare mi-a fost mirarea cand la un interval de 21 de minute am fost adaugat de catre cele doua companii mentionate mai sus (stiu, Comunicatedepresa.ro este de fapt al NMA.ro).

Intrebarea pe care o adresez celor interesati este urmatoarea: este aceasta comunicare 2.0 o forma de spam? Pana la urma, majoritatea blogurilor sunt o forma de spam, un zgomot de fond cam pregnant, dupa cum se discuta si aici. Marturisesc intru iertarea pacatelor 2.0 ca am trecut prin aceeasi problema: hai sa bagam in reader multe feed-uri ca sa vedem ce se intampla in blogosfera, sa fim la curent cu tot ce este mai interesant si sa ne simtim impacati ca avem multe surse de informare. Mai bine hai sa incepem sa stergem din majoritatea feed-urilor, pentru ca informatia este in mare aceeasi, doar luata dintr-o parte si data in cealalta – evident, aici nu includ anumite bloguri de mare influenta cladite pe un continut abundent si proaspat, chiar daca nu intotdeauna pe placul meu. O situatie si mai amuzanta este cea a unui blogger care a capatat o influenta extraordinar de mare bazata pe faptul ca zice in dreapta ce a auzit in stanga. Sunt singurul care vede o problema aici?

Long tail pentru bloguri? Posibil. Twitter sa fie disruptivitatea? Ma indoiesc. Solutia imediata? Continut bine „targetat”, subiecte fresh, abordare pe placul cititorilor. Altfel spus, specializare. Din moment ce blogurile sunt parte a new media, nu mi s-ar parea normal sa evite vechea meteahna a old media in care scrii doar despre ce ai investigat/intrebat/citit. De cand avem bloguri (inclusiv mandea) tendinta noastra este de a scrie editoriale si mai putin articole de investigatie, cu toate ca primele iti aduc audienta, iar ultimele admiratie. Primele pot sa placa sau nu, ultimele pot sa fie manipulari sau demascarea unei manipulari.

Ca tot am plecat dintr-un loc si am ajuns in alta parte, comunicarea 2.0 este extrem de dificila, atat pentru cei care o fac cu usurinta cat si pentru cei care simt ca trebuie sa fie acolo, dar inca nu stiu exact cum sa o faca, mai ales ca stiu ca o parte din publicul lor este acolo, in salbaticia pe care de a fi imblanzita.

Pana la urma, comunicarea 2.0 – sau mai bine zis intr-un mediu presupus a fi liber – este asemanatoare cu acest post, comparand mere cu pere, ardei copti cu foie gras, gustand de peste tot cate putin si transformand o masa anosta intr-un festin al unui gurmand pretentios. Nu trebuie neaparat sa iei parte la masa, s-ar putea sa ti se para ciudat ca unii sa faca asa ceva, dar din cei care stau la masa fac parte si oamenii care te intereseaza pe tine. Ce le vei da de mancare?

Written by Radu

Martie 27, 2008 la 3:18 pm

Lasă un răspuns

